maandag 15 juli 2013

patroon / tutorial gehaakte vlaggen

Goedemorgen !!

'ergens' had ik een foto gedownload van gehaakte vlaggen die ik leuk vond. Door goed naar de foto te kijken heb ik ze nagemaakt.

Je kan ze natuurlijk nog verder opleuken door er aan de puntjes belletjes aan te naaien of iets dergelijks.


Gehaakte slinger c.q. vlaggenlijn.


Haak een ketting van 40 lossen
Toer 1: maak een stokje in de 4e losse en een stokje in de 5e losse, sla daarna 1 losse over en vervolgens in de *7e, 8e en 9e losse een stokje, sla 1 losse over *etc. tot einde
(je hebt nu tien groepjes van drie stokjes.)
Werk keren, Toer 2: haak in de eerste drie stokjes een halve vaste,* daarna in iedere ruimte tussen de groepjes van drie stokjes, 3 stokjes haken.* Etc.. tot einde


Je eindigt dus altijd met drie stokjes in een ruimte tussen de drie andere stokjes.

Indien er onduidelijkheden en/of fouten instaan, mail me gerust naar: wings2serve@tele2.nl

Veel plezier

Dit is een gratis patroon voor persoonlijk gebruik en niet bedoelt voor commerciële doeleinden.
 Een directe link hiernaartoe plaatsen wordt gewaardeerd.




nieuwe leden hartelijk welkom,
heb je ook een blog en ik ben nog niet geweest
geef dan een berichtje dan kom ik eraan !

iedereen een geweldige Maandag gewenst.

Liefs,

14 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijke vlaggetjes, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke vlaggetjes!
    Die komen goed van pas vandaag, want mijn zusje is jarig! :-)

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke vlaggetjes in vrolijke kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zal het er bij jouw gezellig uitzien met al die mooie slingers. Maar ja, ze hebben gewoon iets leuks, slingers! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vrolijk!
    Als je ze op de "granny" manier wil haken dan is hier een duidelijke tutorial:

    http://attic24.typepad.com/weblog/granny-bunting-triangles.html

    verschillende kleurtjes, of in één kleur.
    groetjes,
    Letty/Elle-Bee

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja bij lucy, die heb ik al eens een keertje gemaakt ! thanx :-)

      Verwijderen
  6. Leuk gedaan! Lekkere vrolijke kleurtjes ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuk en vrolijk deze vlaggetjes!
    Dank voor de tutorial die sla ik lekker op hoor!
    Fijne zomerweek!
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. super leuk die vlaggetjes, lekker vrolijk

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Merci om te sharen.

    Was al van plan om ook in plasticreepjes (doorstaan weer en wind)
    een vlaggenlijn voor in de tuin te haken.
    Nu weet ik meteen hoe het moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel erg leuk ,gehaakte vlaggentjes,ga toch maar weer eens
    Oefenen met haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hihi die had ik dus heel niet gezien.....via emilia nu dus wel...ontzettend leuk zijn ze ♥

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heb hem op mijn FB pag van creatie's and stuff gelinked
    https://www.facebook.com/jennekevm?ref=hl

    BeantwoordenVerwijderen